Escola de Les Cases Noves
Els Hostalets de Pierola

Anoia
    Les Cases Noves
    Km 7-8 de la carretera B-231 (trencall del camí de can Marcet).
    278 m

Edifici
    Modernisme
    Popular
    XIX-XX
    Any
    1914
    Josep Doménech i Mansana
    Li falta manteniment per manca d'ús.
    Sense ús
    08161A01300005
    Natàlia Salazar Ortiz/Jordina Sales Carbonell. Francesc Valls

Petit edifici cantoner, situat a l'extrem est de Les Cases Noves. Està fet d'obra de maó, i actualment resta tancat i sense ús.

Segons un acord del plenari de l'Ajuntament de 26.7.1914 s'encarregà el projecte d'aquest grup escolar a l'arquitecte Doménech i Mansana. El mes següent començaren les obres. D'aquesta manera la construcció d'aquesta escola és va fer en paral·lel a l'edificació del grup escolar dels Hostalets de Pierola, les obres del qual acabà dirigint el mateix arquitecte. L'objectiu d'aquesta construcció va ser la de poder donar servei escolar a les diverses barriades que existien a la part sud-oriental del terme municipal (can Gras, can Marcet, can Fontiomarch a més de la de les Cases Noves).

MONTSERRAT VALLS, Josep (2006): Els meus records, Ajuntament dels Hostalets de Pierola, p. 109-124.