Elements arquitectòncis de l'habitatge, Plaça Nova, 3

XVI-XX
    Any
    Es desconeix
    La decoració cantonera està molt malmesa tot i la seva restauració.
    BCIL (PEPCHC 4-5-1995)
    Residencial
    5278202DG3257N0001HO
    Jordi Petit Gil

Es pot observar que en la restauració d'aquest habitatge s'han conservat diferents elements arquitectònics que formaven part de l'antiga construcció com són les pedres treballadesque formen el marc de les finestres així com l'element decoratiu cantoner on es pot veure la imatge del cap d'un home i a dalt el que seria un escut heràldic però del tot perdut.

La casa fou reconstruïda durant els primers anys del segle XXI respectant la seva antiga forma i recuperant el màxim nombre d'elements arquitectònics originals, entre ells la imatge d'un home esculpida.

Aquest habitatge era una de les cases dels germans del Comte de Centelles, degut al seu mal estat fou enderrocada i reconstruïda.
    L'edifici, ubicat a l'anomenada "Ciutat del Príncep" sembla ser que va ser la casa que va ordenà fer Serafí (l'altre germà de Lluís I) en 1541. Tot i que l'edifici ha patit diverses reformes encara avui conserva la seva majestuositat. Diuen també que al segle XVIII quan es reformava el palau comtal els comtes s'hi van instal·là allà, però no es sap si això és ben bé cert.

- SURINYACH I PLA, Miquel. (1994). Pla especial de protecció del centre històric i dels elements d'interès del terme municipal de Centelles. Centelles.
    - PLADEVALL, Antoni (1987). Centelles. Aproximació a la seva història. Ajuntament de Vic.
    - PLADEVALL, Antoni (1981). Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Osona. Fundació Enciclopèdia Catalana.