El lledoner de Can Puig
Palafolls

Maresme
    Carrer Camí de la Font de Ferro.
    Davant de Can Puig

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Arbre o arbreda d'interès
    És un dels elements patrimonials naturals catalogats del municipi, com a element singular, que no es pot tallar i s'ha de tractar científicament.
    Ajuntament de Palafolls
    Àlvar Saéz Puig

Davant de can Puig, es localitza el lledoner de can Puig, un dels arbres més monumentals i antics de Palafolls.

Es tracta d’un exemplar de Celtis australis, arbre caducifoli de la família de les cannabàcies originari del sud d'Europa, oest d'Àsia i nord d'Àfrica. Floreix entre març i abril, i els seus fruits, de sabor agradable semblant al dàtil, maduren a finals d'estiu i a la tardor. Pot viure entre cinc-cents i sis-cents anys i en qualsevol mena de terreny.

La fusta de lledoner és flexible i dura alhora. Era utilitzada per fer diferents eines i elements relacionats amb les feines del camp. És molt comú trobar lledoners davant les masies.

- Ajuntament de Palafolls (2018). Ruta Patrimonial 2: Natura i medi. Palafolls.