El Corral de la Rovira
Centelles

Osona
    Mas el Corral de la Rovira
    Agafant un trencall a l'esquerra de la carretera de Sant Feliu de Codines a Vic, abans del km 17

Edifici
    Modern
    Popular
    XVIII
    Es desconeix
    BCIL (PEPCHC 4-5-1995)
    Residencial
    08066A007000010000UX
    Jordi Petit Gil

Edifici rectangular de planta baixa i un pis amb forma de L amb parets de càrrega i embigats de fusta. La planta baixa té tres obertures a la façana principal (porta i dues finestres) i un accés al lateral amb unes escales que pugen al primer pis on hi ha un accés i una finestra. Al primer pis de la façana principal hi ha tres finestres. Totes les obertures estan fetes de pedra treballada. La coberta és de teula aràbiga a dos vessants a cada edifici.

Figura en el cens de masies de 1860. Per la seva tipologia es podria arribar a afirmar que podria haver estat construïda a finals del segle XVIII.

- SURINYACH I PLA, Miquel. (1994). Pla especial de protecció del centre històric i dels elements d'interès del terme municipal de Centelles. Centelles.
    - PLADEVALL, Antoni (1987). Centelles. Aproximació a la seva història. Ajuntament de Vic.
    - PLADEVALL, Antoni (1981). Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Osona. Fundació Enciclopèdia Catalana.