Documentació del Centro Documental de la Memoria Histórica referida a Rajadell (G. Civil)
Rajadell

Bages
    Centro Documental de la Memoria Histórica. Gibraltar, 2, 37008 Salamanca
    Centro Documental de la Memoria Histórica. Salamanca

4620365
    Patrimoni documental
    Fons documental
    Any
    1936-39
    Els arxius estatals estan protegits en genèric per la llei 16/1985 PHE
    Restringit
    Cultural
    Administració General de l'Estat. Ministeri de Cultura
    OPC 2017-2020 F. Xavier Menéndez

Destaquem dos expedients:
    - Expedient "Documentación varia relativa a incautaciones hechas en la comarca de Bages. Mura-Sant Salvador de Guardiola". 1936-39 (inclou Rajadell). Codi Ref: ES.37274.CDMH//PS. BARCELONA_GENERALITAT,167,3 (Digitalitzat i penjat al web). Es refereix a les incautacions fetes pels ajuntaments lleials el 1936 i 37. Recull un conjunt de documents que inclouen la llista de finques incautades per l'ajuntament de Rajadell el 1937 i l'acta d'ocupació el 1936 de la rectoria per part de l'ajuntament, per a destinar-lo a seu de l'ajuntament i per a habitatges pels empleats municipals (veure fotos), entre altres documents relacionats amb Rajadell.
    - Expedients de "constitución de ayuntamientos de la comarca de Bagés. Moià-Talamanca". 1936-39. Codi Ref. ES.37274.CDMH//PS-BARCELONA_GENERALITAT,288,4 (Digitalitzat i penjat al web). Es refereix a la constitució, composició i reorganització de diversos ajuntaments, entre ells, Rajadell (72 documents)

També hi ha les fitxes de repressaliats de persones que porten el cognom Rajadell
    Fotos: la Foto 1 correspon a l'acta d'ocupació el 1936 de la rectoria per part de l'ajuntament i la Foto 2 és l'ofici que encapçala la llista de finques incautades per l'ajuntament de Rajadell el 1937, Ambdós corresponen a l'expedient esmentat sobre els incautacions. La Foto 3 correspon a la butlleta de designació dels membres de l'ajuntament de Rajadell el 1936 pertanyent a l'expedient de la constitució dels ajuntaments (Extretes de la web Pares, el portal dels arxius espanyols)

El Centro Documental de la Memoria Histórica es l'organisme que d'acord amb les lleis de 2005 i 2007 va substituir l'Arxiu de la Guerra Civil de Salamanca. L'Estat va retornar la documentació original de la Generalitat republicana i d'altres institucions catalanes (partits, associacions, sindicats i particulars) a la Generalitat de Catalunya, que les diposità a l'Arxiu Nacional de Catalunya. El centre de Salamanca en conserva còpies digitalitzades.

Web Pares, el portal dels arxius espanyols. http://pares.culturaydeporte.gob.es/inicio.html