Dipòsit d'aigua de Can Costa i Font

BCIL. 2008
    Simbòlic
    Ajuntament de Taradell. C. de la Vila, 45. 08552 Taradell
    Marta Lloret. Antequem, S.L.

El dipòsit d'aigua de Can Costa i Font és una construcció troncocònica de cinc nivells d'alçat. El dipòsit d'aigua superior és circular i està fet de formigó. Està sostingut per sis grans pilars amb forjats de formigó, entre els que hi ha una escala sinuosa que permet ascendir fins al dipòsit. Amida gairebé 30 metres d'altitud i el dipòsit té una capacitat de 70000 litres d'aigua.

Actualment no està en ús i s'hi han instal·lat antenes de comunicació.

El dipòsit formava part de les instal·lacions de la fàbrica tèxtil de Can Costa i Font, per tal d'abastir-la d'aigua. La indústria va tenir activitat fins l'any 1991 i fou adquirida per l'Ajuntament de Taradell, que la va rehabilitar per convertir-la en el Centre Cultural Can Costa i Font, inaugurat l'any 1999. Atès el valor simbòlic d'aquest element, l'Ajuntament de Taradell la va declarar Bé Cultural d'Interès Local l'any 2008.