Creu del collet de Sant Fruitós o la Creueta

Moianès
    Collet de Sant Fruitós

Element arquitectònic
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPA.: 32349.
    Religiós
    Ajuntament de Castellterçol
    Virgínia Cepero González

La creu del collet de Sant Fruitós està formada per una base de pedra treballada, de planta quadrada, de tres cossos en ordre decreixent, que sustenta una columna, també quadrangular i de pedra treballada. El cos superior de la base presenta l'any "1940" inscrit. Sobre la columna hi ha una creu de forja.

Es tracta del mirador per excel·lència del poble de Castellterçol i un habitual punt de trobada per veure postes de sol o pluges d'estels.

L'any 1940 es va construir una creu de pedra en el Collet de Sant Fruitós, de la que només es conserva la base. L'actual fust substitueix un d'anterior, que presentava la següent inscripció: "SANTA MISSIÓ 1950".

GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT DE CULTURA (2012) Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya (Castellterçol).
    PEIRÓ CASAS, R. (2010) Catàleg de Béns a Protegir. POUM. Castellterçol: Ajuntament de Castellterçol (proposta no aprovada).