Creu del castell de Subirats
Subirats

Alt Penedès
    Carretera BV-2427, km. 3,8, a ponent del recinte del castell de Subirats.

Element arquitectònic
    Any
    Ornamental
    Ajuntament de Subirats
    Oriol Vilanova

Creu de terme del castell de Subirats, s'alça al pati de ponent del castell de Subirats. Es tracta d'una creu de pedra, de planta quadrada i dos peus, amb columna octogonal, coronada per un capitell octogonal, on s'hi representen les quatre parròquies de terme municipal de Subirats, amb els seus patrons, excepte la de Sant Pere de Subirats, representada per l'escut parroquial. També hi ha representades les capelles de Sant Josep de Can Cartró, Sant Sebastià de Can Ravella; Sant Joan Salerm i de Sesrovires i Sant Benet d'Espiells. Coronant el capitell, la creu, orientada d'est a oest, amb una escultura d'una Mare de Déu seient d'una banda, i un sant Crist d'una altra. La creu és d'estil neogòtic. A la banda del pati, pocs metres per sota de la situació de la creu, hi ha una placa amb una inscripció que diu: "Creu de Crist i creu de tots els que siguin vàlids els mots; el Cel és del bon hereu que es fa creu de Crist en Creu. Mossèn Pere Ribot".

La creu de terme del castell de Subirats va ser beneïda l'1 de maig de 1984

LLORAC I SANTÍS, Salvador (1988): "Subirats. Visió general d'un municipi de l'Alt Penedès". Ed. Ajuntament de Subirats, pp. 189-199, 270-271.
    RAVENTÓS I ESCOFET, Josep; BOSCH DE NOIA I CASANOVAS, Ramon (1976): "El Castell de Subirats". Seix i Barral Germans, S. A. Barcelona.