Creu de l'Atri/Creu del Padró
Canyelles

Garraf
    Sagrat de l'Església de Santa Magdalena
    Placeta que hi ha davant la porta principal de l'església.

Element arquitectònic
    Religiós
    Arquebisbat de Barcelona. c/ Bisbe 5, 1 bxs 1a. 08002 Barcelona.
    Jordi Farré

Creu de ferro amb travessers de tub i extrems formats per una planxa de ferro trilobulada, Els creuers porten una petita varilla de ferro lleugerament corbada que els uneix. La creu està col·locada i insertada a una llosa de pedra rectangular, segurament reaprofitada d'algun ampit de finestra, ja que a la part inferior s'observen encaixos per a una reixa. Aquesta llosa està col·locada sobre una pilastra feta amb obra, arrebossada amb ciment i pintada de color blanc. L'amplada de la creu és de 65 cm. L'alçada de la creu 80 cm. L'alçada total del conjunt de creu i pilastra fa 110 cm d'alçada i la llosa fa 115 x 80 cm. S'utilitzà per beneir el terme municipal. Fou arrencada l'original durant la Guerra Civil i l'actual es col·locà després del conflicte.

La datació ve donada per la tècnica de fabricació de la peça. Alguns veïns de Canyelles i la bibliografia relacionen aquesta creu amb una creu del terme que hi havia hagut a l'església. La Creu marca l'espai reservat com a sagrera o sagrat al voltant de l'església.

AA.VV (1998). 'Festa Major Canyelles 1998'. Ajuntament de Canyelles (Comissió de Festes). VIRELLA I BLODA, A. (1990). 'Canyelles Mil·lenària'. Quaderns de Cultura Local nº VII, Canyelles. Institut d'Estudis Penedesencs. Sant Sadurní d'Anoia.