Corral de l'Angeló / Corral del Maset

Enrunat
    Sense ús
    Xavier Esteve i Gràcia

El corral de l'Angeló s'emplaça al fondo del Maset de la Miqueleta, a mà dreta de la carretera en sentit descendent. Es tracta d'un corral enrunat, d'uns 12 per 8 metres, que estava format per una part coberta amb un pati descobert davant seu. La construcció combina l'obra de maçoneria, lligada amb fang, amb les parets de tàpia. La part construïda, situada al nord-oest, tenia coberta de teula àrab a un únic vessant (vers el pati) i tota l'edificació estava revestida amb morter de calç.

Lloc tradicionalment propietat de la família Mestre 'Geló' de Ribes. És documentat per primera vegada en el segle XVIII: 'lo propietari és Joseph Mestra Jaló abitant al terme de Ribas'. En aquestes terres el 1851 existia una casa d'en 'Jaló de Rivas', que després esdevindrà 'corral Angeló' (1915) i 'ca l'Angeló' (1986). En la cartografia oficial actual de l'ICC aquest immoble surt amb el nom 'Corral del Maset', ja que també era anomenat 'Maset d'en Miret', tot i que era propietat de Cristòfor Mestre.

CARBONELL, V. (2004). Noms de lloc d'Olivella. Corpus de toponímia penedesenca, vol. 3 Grup d'Estudis Toponímics. Vilafranca del Penedès: Institut d'Estudis Penedesencs.