Conjunt Dolors Ventura
Sant Cugat del Vallès
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
Conjunt de quatre xalets (agrupats en parelles de xalets apaironats) d'estil eclèctic i projectats per l'arquitecte Lluís Corratgé Torrent l'any 1927. Cada xalet és de planta rectangular, i consta de planta baixa i golfes, amb teulada a diversos vessants.
Les façanes principals de cada parella de xalets comparteixen un porxo sustentat per tres pilars quadrats amb una imposta superior. Al damunt s'hi recolza un arquitrau de fusta i una teuladeta. Al nivell de les golfes presenten tres finestretes amb arc de punt rodó. A la coberta es combinen els aiguavessos d'extrems truncats, en els careners perpendiculars a les façanes, amb uns aiguavessos en paral·lel a les façanes, que es troben a les juntures entre xalets. Els ràfecs són decorats amb caps de biga.
A la part posterior en planta baixa hi ha unes tribunes que sobresurten.
Història
Dolors Ventura, de Barcelona, va demanar el 19 d'agost de 1927 una llicència d'obres per construir dos xalets per a dues famílies, seguint el projecte de l'arquitecte Lluís Corratgé Torrent. El permís d'obres va ser concedit el 10 d'octubre de 1927 per la Comissió Municipal Permanent.
Lluís Corratgé Torrent va ser un arquitecte que va projectar diversos edificis a Sant Cugat del Vallès. Per exemple, el xalet de Josep Julià, a l’avinguda Villadelprat número 9, la casa Buenos Aires, al passeig del Nard, i el xalet d’Eduard Ausió, a la rambla del Jardí 148.
Bibliografia
Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Catàleg de Sant Cugat. Revisió del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. 2008.


