Conjunt de cases del carrer Sant Joan
Capellades

Anoia
    Carrer Sant Joan, 31 i 35
    Prolongació del carrer d'Oló; des del passeig Miquel i Mas orientat a ponent del casc antic

Conjunt arquitectònic
    Popular
    XX
    Residencial
    0286848CF9908N, 0286850CF9908N
    Juan Garcia Targa

Conjunt de dues cases entre mitgeres amb pati al darrere. La casa núm. 31, de planta baixa, dues plantes pis i sota coberta de teula corba a dues vessants acabades amb cornisa de permòdols, canal i baixant fins el forjat de planta baixa; façana composada amb dos eixos amb obertures de proporció vertical, tancades amb persianes enrotllables i de corda; el balcó de la planta segona, protegit amb barana de ferro de brèndoles verticals. El parament de façana és arrebossat, amb la planta baixa pintada de color blanc.

La casa núm. 35 és de planta baixa, entresolat, dues plantes pis i sota cobertade teula àrab a dues vessants, acabades amb cornisa, canal i baixant fins el forjat de planta baixa; la façana és composada amb un eix desplaçat a la mitgera, les obertures tancades amb persiana enrotllable, el parament de façana, arrebossat i pintat de color ocre clar, amb la planta baixa i l'entresolat recolzats en un sòcol de pedra. El portal d'entrada té arc de mig punt, tancat amb una porta vidriera de fusta emplafonada i reixa de ferro, el portal d'entrada al magatzematge té porta vidriera de ferro de tres fulles batents.

Edificis representatius de l'arquitectura popular de l'inici del segle XIX, integrat en l'arquitectura de l'entorn.

El sector de números imparells del carrer de Sant Joan es trobava pràcticament construït en la seva integritat el 1851, segons es desprèn del plànol datat en aquell any i realitzat per l'agrimensor Rómulo Zaragoza amb motiu de la contribució territorial. Això, sumat a la seva absència a fonts de finals del segle XVIII, permetria datar la construcció d'aquest sector de carrer a inicis del segle XIX.

La casa número 31 del carrer Sant Joan està estretament vinculada al cognom Muset. Pere Muset propietari d'una de les fàbriques de filatura de cotó. Posteriorment la l'immoble va anar canviant de propietaris.

L'actual casa número 35, el 1906 pertanyia a Ramon Vich Prat amb raó social del seu negoci "Vich, Serra i Moragrega, SL" (dedicada al gènere de punt),

GUTIÉRREZ I POCH, Miquel. En premsa. "El segle XIX: declivi econòmic i tensions polítiques", Història de Capellades (títol provisional).

MUSET PONS, Assumpta. En premsa. "Capellades (època moderna) (segles XVI- XVIII): de la marginalitat al desenvolupament", Història de Capellades (títol provisional).

RIBA I GABARRÓ, Josep. 2006. "Evocació de la fàbrica de Cal Vich", L'Ajuntament Informa. Butlletí Municipal. La Pobla de Claramunt, 40, p. 18.

SPAL, Diputació de Barcelona. 2010. Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental Capellades (4 Vols). Bosch i Planas, Andreu; Lacuesta Contreras, Raquel; Cuspinera i Font, Lluís; Vilamala i Aliguer, Imma; Gutiérrez i Poch, Miquel i Sabatès de Hita, Gemma

TÉRMENS I GRAELLS, Miquel. En premsa. "El segle XX: compromís, violència i redreçament econòmic", Història de Capellades coordinada per M. Gutiérrez (títol provisional).

ARXIU HISTÒRIC COMARCAL DE L'ANOIA

ARXIU MUNICIPAL DE CAPELLADES