Col·lecció municipal de quadres amb vistes de Carme
Carme

Anoia
    Avinguda de Catalunya, 2
    A les dependències de l'Ajuntament de Carme.

Patrimoni moble
    Col·lecció
    Eclecticisme
    XX-XXI
    Francesc Aloy / J. Gascó
    Ornamental
    Ajuntament de Carme. Avda. de Catalunya, 2. 08787 Carme.
    Jordina Sales Carbonell; Natalia Salazar Ortiz

Es tracta d'un conjunt de quatre obres pictòriques originals, amb marc, que es troben penjades a diferents àmbits del consistori de Carme:
    -Quadre 1: oli sobre tela, amb la signatura "ALOY 08". Mesura 1,20 x 0,40 m. Mostra unes vistes del poble de Carme des del seu costat sud, amb la muntanya de Montserrat al fons. Destaca el campanar de l'església parroquial de Sant Martí
    -Quadre 2: oli sobre tela amb la signatura "ALOY 08". Mesura 1,05 x 0,71 m. Es tracta d'una vista de l'Avinguda Catalunya feta des d'alçada de l'Ajuntament, en direcció a Orpí, amb la Serra de Collbàs al fons.
    -Quadre 3: aquarel·la sobre paper amb la signatura "ALOY 07". Mesura 0,70 x 0,80 m. És una vista del carrer de Sant Martí, amb la plaça de l'església i el seu campanar en primer terme. Destaca el paviment, que conforma una gran franja blanca que abasta gairebé la meitat del quadre.
    -Quadre 4: oli sobre tela amb la signatura "J. Gascó 88". Mesura 1,12 x 0,72 m. El quadre mostra una perspectiva integral del poble, molt possiblement des de Les Esplugues. Destaca la vivesa dels colors emprats i la tècnica impressionista mitjançant grans taques de color i traços amples. La llum també rep un tractament molt acurat i realista.
    En tots els quadres referenciats destaquen els traços i les pinzellades ràpides. Aquesta característica dona molta expressivitat i força a les composicions pictòriques.

Es tracta d'una petita col·lecció de quadres formada recentment, que té per denominador o tema comú les vistes del poble. Són comprats directament als seus autors, Francesc Aloy (tres dels quadres) i J. Gascó (un quadre). Francesc Aloy, pintor nascut al veí poble de Capellades, té una ingent obra que destaca pel seu caràcter realista, impressionista, i amb un peculiar tractament de la llum i el color.