Col·lecció material arqueològic del Museu de Granollers Sant Quirze Safaja

Científic
Ajuntament de Granollers
Núria Cabañas

El Museu de Granollers s'hi conserva material arqueològic provinent d'una prospecció arqueològica a la zona del jaciment del Traver de Bertí. Es tracta d'un lot, d'aproximadament quaranta fragments ceràmics, de d'època ibèrica on en destaca algun fragment de vora de càlat.

El Museu de Granollers va ser creat per l'Ajuntament l'any 1932. Entre els anys 1937 i 1965 la seu del museu es situa a la Casa Molina. Durant la Guerra Civil la "Junta de Salvaguarda del Patrimoni de la Generalitat" hi diposità obres d'art procedents, bàsicament, de col·leccions particulars i eclesiàstiques de la comarca. Un cop finalitzada la guerra les obres que no han estat reclamades queden com a propietat del Museu. L'any 1976 s'inaugura un nou edifici al solar que havia estat propietat de la Unió Liberal. L'edifici de nova planta va ser obra dels arquitectes Bosch, Botey i Cuspinera. El museu disposa d'un fons format de materials arqueològics, d'art, d'arts decoratives, d'etnografia i numismàtica. L'any 1987 s'obre l'extensió Museu de Granollers Ciències Naturals.

Pàg. web: http://www.museugranollers.org