Col·lecció del Material arqueològic de Sant Martí de Tous
Sant Martí de Tous

Anoia
    Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia. C. del Dr. Joan Mercader. 08700 Igualada

4602082
    Patrimoni moble
    Col·lecció
    Neolític
    Ibèric
    Romà
    Medieval
    Modern
    Física
    Restringit
    Científic
    Ajuntament d'Igualada
    Núria Cabañas

El Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia s'hi conserva material arqueològic provinent de diversos jaciments arqueològics del municipi de Sant Martí de Tous. En concret es tracta d'un conjunt de 70 caixes amb material arqueològic provinent dels jaciments del Mas Aubareda, Cal Borrassó, La Fou, el camí de l'Eucaria, del camí de Can Gol a Tous, de Fiol, de Cal Tomàs, del camí de Tous a la Roqueta, de Cal Passereta, de Sant Pere d'Erm, del turó Roca Dreta, del castell de la Roqueta, de la Ctra. D'Igualada a Santa Coloma de Queralt, del castellot de Can Joveró, de Biosca, de Cal Calaf, de Cal Marquet, de la serra de l'Erota, a 100m de la Torre de l'Aubreda, entre Cal Amigó i Sentfores i dels Cristians.

El Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia fou creat l'any 1954 i ocupa dos edificis, l'antiga fàbrica de Cal Boyer i l'antiga adoberia de Cal Granotes. Des de l'any 1996 és una secció del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya. El recorregut expositiu està basat en la indústria igualadina, basada en la manufactura de la llana i el cuir.