Col·lecció d'art de l'ajuntament de Rupit i Pruit
Rupit i Pruit

Osona
    Plaça Major, 6 - Rupit
    A l'ajuntament de la vila
    841 m.s.n.m

Patrimoni moble
    Col·lecció
    XIX-XX
    Ornamental
    Ajuntament de Rupit i Pruit
    Adriana Geladó Prat

Col·lecció heterogènia de peces artístiques situada dins de l'ajuntament de la vila. Està formada per diversos quadres de temàtica paisatgística, amb la tècnica de l'oli sobre tela, que representen principalment espais del nucli urbà, carrers i altres indrets del terme municipal, com per exemple el nucli urbà de Pruit, entre d’altres. Un dels aspectes destacables d’aquesta col·lecció són els vitralls de la sala de plens, així com el mobiliari que la vesteix (taula de fusta amb la representació en metall del terme de Rupit, cadires amb l’escut de la vila, trompeta de l’agutzil, plat d’aram amb l’escut de la vila). Altres elements destacables de la col·lecció són una filadora de fusta, una campana commemorativa de l’agermanament amb el poble francès de Tournemire, un document de l’atorgament de la medalla de bronze al mèrit cultural per la conservació dels edificis i la restauració dels monuments del 1974 i diverses fotografies antigues d’alguns indrets del nucli urbà de Rupit, així com dels gegants entre d’altres.

La majoria de peces que integren aquesta col·lecció estan datades al segle XX. Pel que fa als olis, destaquen les obres de Josep Mas Pou, de l’Escola Paisatgística d’Olot, Antoni Comerma, pintor i dibuixant format a la Llotja de Barcelona, o Miquel Banús, originari de Rupit, entre d’altres. Algunes de les peces pertanyen a la primera edició del Concurs de Pintura Ràpida celebrat l’any 2015.