Col·lecció Batlle-Vilaseca d'esquelles i estris de ramaderia
Sant Feliu de Codines

Vallès Oriental
    Museu de Can Xifreda

Patrimoni moble
    Col·lecció
    Modern
    XVIII-XX
    Obert
    Cultural
    Ajuntament de Sant Feliu de Codines. Pl. Josep Umbert Ventura, 2
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

Al pis de dalt del Museu de Can Xifreda hi ha exposada la col·lecció d'esquelles i estris de la ramaderia Batlle-Viladeca.

Hi ha més de dues-centes peces, la majoria esquelles de tipus diferents, des de borrombes, mitjanes, quartissos,...; amb els respectius collars de fusta o cuir. També hi ha collars contra atacs d'óssos i llops per als gossos de protecció de ramat, culleres de boix, recipients de mam, banyes per a l'oli, trampes, etc.

La col·lecció és fruit del treball de recopilació d'estris de ramaderia catalana feta per l'advocat de Das, Francesc Batlle.

L'any 2001 la col·lecció fou donada per la família Batlle-Vilaseca a l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines. La col·lecció s'ha complementat amb explicacions de l'activitat ramadera, així com la reproducció d'una barraca de pastor.