Col·lecció arqueològica de la Biblioteca- Museu Víctor Balaguer

Física
    Restringit
    Sense ús
    Biblioteca- Museu Víctor Balaguer. Av. Víctor Balaguer s/n 08800 Vilanova i la Geltrú
    Marta Lloret Blackburn - Antequem, S.L.

A la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer de Vilanova hi ha dipositat material arqueològic provinent de diversos jaciments de Ribes:

- Can Masalleres: àmfora massaliota, àmfora itàlica Dressel 1A, àmfora itàlica Dressel 1C, àmfora tarraco Dressel 2-4, pedra de molí, vora kalathos ibèric, vora de coll de cigne ibèric, pedra d'esmolar, vidre, etc.
    - El Vilar: fragment de ceràmica ibèrica, gerra popular catalana
    - Forats de Sant Bori: dents humanes, adorn penjat
    - Ermita de Sant Pau: àmfora ibèrica, ceràmica romana comuna, sigil·lata clara A, tegula
    - Bòbila Roca: granes de cereals, fauna, vidre, cardium edule, ceràmica ibèrica, etc.
    - Avenc del Mas de Mn. Alba: sílex, valves marines, ceràmica
    - Puig Montgròs: ceràmica precampaniana informe, campaniana A i B, ceràmica gris costa catalana, ansa i vora d'àmfora ibèrica, gerro ibèric pintat, vora de kalatos, àmfora romana, àmfora itàlica informe, vora d'àmfora Dressel 1 Pascual 1, àmfora cartaginesa, ansa de gerro bicònic ibèric, ceràmica ibèrica a mà, mineral de ferro, dent de cavall, ansa de gerra comú ibèrica, gerreta ibèrica de coll de cigne, base de petites olletes ibèriques, vora de vol de ceràmica romana, pivot d'amforeta ibèrica de pasta de sandwich, vora d'àmfora romana Forma 1 Dressel
    - Masia de Solers: fragments rodats de ceràmica llisa íbero-romana
    - Cova Negra: material lític, destral de basalt, placa de pissarra, pedra abrasiva, denes de collaret, sílex, barrilet ascles i gratadors
    - Can Baró de la Cabreta: ceràmica gris medieval, base de gibrella, ceràmica medieval, sílex, destral de basalt, columneta de pedra sorrenca, àmfora ibèrica, tapadora íbero-romana, vora de vol ibèric de pasta rosada, vora fumada de cul estriat, ceràmica comuna romana gris oxidada, ansa d'àmfora romana, tegulae, vora d'àmfora Dressel 1, ceràmica precampaniana, basa de Campaniana B, sigil·lata Clara A, etc.
    - El Garrofer de la Cisterna: fragment de molí de mà, pedra arensica d'esmolar, tegulae, dolium, ansa d'àmfora romana, ansa de gerra bicònica ibèrica de cistella, gerra monoansada,sigil·lata hispànica decorada, sigil·lata Clara A, ceràmica comuna romana, ceràmica medieval i moderna.

La major part de material està dipositat al magatzem.

El material arqueològic provinent de Ribes va ser dipositat al museu com a donació, entre els anys 1980 i 1990, a través de donacions o cessions al museu. Part d'aquest material va ser localitzat de forma fortuïta, així com pel resultat de prospeccions arqueològiques. Entre els estudiosos i experts que van donar material hi ha Joan Bellmunt, Antoni Ferrer, Pere Giró, etc.