Centre Cívic de Castellfollit del Boix

XX
    Any
    1932
    1987 es van iniciar les obres de restauració per part de l'Ajuntament de Castellfollit del Boix
    Ajuntament de Castellfollit del Boix. Pl. Ajuntament, s/n, 08255 Castellfollit del Boix
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP.

L’actual edifici del Centre Cívic de Castellfollit del Boix es troba situat a la Plaça del Centre, a peu del carrer de les Escoles. Es tracta d’un edifici de planta rectangular i d’una sola planta amb la coberta a dues vessants de teula àrab amb el carener paral·lel a la façana principal, orientada a migjorn. El frontis s’hi obra el portal, situat a l’extrem esquerre i quatre finestres emmarcades en grups de dos. Totes les obertures estan decorades amb un marc que sobresurt respecte la façana pintat en ocre. Sota la coberta hi ha una sanefa d’esferes i l’espai restant entre la coberta i la sanefa està decorada amb tres medallons de motius vegetals alternats amb pilastres coronats per una esfera. A la façana posterior s’hi obra una porta d’arc pla i dues finestres i a la façana de ponent tres grans finestrals. El parament dels murs es arrebossat i pintat de tonalitat rosada amb els elements decoratius ressaltats en ocre.

L'Ajuntament de Castellfollit ho va adquirir l'any 1985

L’actual Centre Cívic situat al nucli de Sant Pere de Castellfollit de Boix correspon a l’antic Centre d’Agricultors Republicans edificat l’any 1932 a partir de la iniciativa de gent del poble membres d’Esquerre Republicana  i rabassaires amb l’objectiu de tenir un espai d’oci i on poder trobar-se. També van redactar uns estatuts amb català amb conformitat amb la Generalitat. L’any 1936, a causa de la guerra civil, van haver de canviar el nom i anomenar-se Societat Agrícola de Castellfollit del Boix i redactar novament uns estatuts amb llengua castellana.

MARTÍN, R.  (1987): Castellfollit del Boix a Història del Bages I. Edicions Selectes. Manresa.