Caseta Vidal (Construcció auxiliar modernista)
Sant Cugat del Vallès
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
Petita construcció auxiliar amb elements d'estil modernista, situada a la zona de la Torre Negra.
És un edifici de planta quadrada. La porta d'entrada presenta a la part superior un retall campaniforme i, a cada costat, una obertura emmarcada amb maó, en forma de creu. A la façana lateral, que és paral·lela al camí, s'hi observen dues obertures de la mateixa tipologia però en aquest cas es troben centrades al mur. El coronament d'aquesta façana és en forma de pinyó ondulat.
Hom pressuposa que podria tractar-se d'un espai pel guarda o porteria de la Torre Negra.
Història
En aquesta parcel·la, el propietari, de cognom Vidal, va fer construir aquest edifici per guardar mobles i utensilis de cuina per passar els diumenges, com a punt d'inici d'una casa que no es va construir mai ni se'n coneix el projecte arquitectònic.
Entre els anys 2005 i 2007 va estar ocupada il·legalment.
Bibliografia
Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Catàleg de Sant Cugat. Revisió del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. 2008.
MIQUEL SERRA, Domènec (2007). “El patrimoni històric i cultural en l’àmbit de la Torre Negra”. Gausac 30-31, 2007, p.7-132.


