Caseta Agrícola de Vilanova d'Espoia
La Torre de Claramunt

Anoia
    Vilanova d'Espoia (08789 La Torre de Claramunt)
    Crta. BV-2135, al km. 2,5 en un camp d'oliveres a la dreta de la carretera.

Edifici
    Sense ús
    Raquel Valdenebro Manrique

Caseta agrícola de planta quadrangular amb coberta inclinada. Situada al cap d'un camp plantat de cereal i oliveres. El material de construcció de l'edifici és la pedra sense desbastar, col·locada sense ordre i sense fer filades formant un mur de parament irregular. Les pedres s'han unit amb morter de calç, que és ben visible en algunes parts del mur. Les cantonades estan més treballades amb carreus quadrangulars i rectangulars disposats de manera més ordenada per tal de donar solidesa a l'edifici. En tant que obertures, compta amb una porta d'accés reforçada per una llinda superior de fusta d'una alçada de 1,70 m per una amplada de 1,30 m i un gruix de mur de 50 cm. L'orientació és a migdia.

Aquesta tipologia constructiva de caseta agrícola pot ser datada entre els anys 1925 i 1945. En el cas d'aquesta caseta no tenim cap element que permeti datar-la amb exactitud. Va ser utilitzada per guardar eines agrícoles i altres estris pels seus propietaris, que conreaven els camps dels voltants.

RIBA GABARRÓ, J. (1988) "La Torre de Claramunt" a Història de l'Anoia. Vol I. Ed. Parcir. Manresa. pàg 297-319.