Casa J. Figueres. Villa Carmen

XX
    Any
    c.1930
    La normativa del Pla Especial prescriu la conservació estricta del volum i del tractament de les façanes; s'autoritza l'obertura de mansardes a la teulada i l'augment del volum dels porxos.
    Legal i física
    Pla Especial, 373. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62203CF9695S
    Núria Nolasco Azuaga

Es tracta d'un edifici de planta gairebé rectangular estructurat en alçat en planta baixa dos pisos i unes golfes en illa inclosa dins la coberta de teules de vessants compostes. D'estil indefinit, disposa de certs elements singulars (esgrafiats) situats en parts de l'edifici que no es corresponen amb una coherent relació espacial; per exemple, el segon pis sembla ser producte d'una remunta. A la façana principal (afrontada al Passeig Marítim) se situa un porxo a la planta baixa suportat per dos pilars extrems, el qual disposa d'un arquitrau amb un fris amb una decoració pictòrica que sembla moderna. Damunt l'arquitrau es desenvolupa una balustrada clàssica entre matxons d'obra. A l'angle oriental de la mateixa façana es disposa d'un petit porxo (format per dos arcs de mig punt) inserit dins dels murs perimetrals. Les tres finestres de la planta primera difereixen de les de la segona, les quals disposen d'esgrafiats en els panys de mur lliures, representant motius florals i un vaixell semblant a una caravel·la. A l'angle sud oriental, i en aquest mateix nivell, hi ha adossada una pilastra (de difícil datació) amb esgrafiats representant un gerro i motius florals a les dues cares visibles. Els revestiments de les façanes és uniforme, fet d'arrebossat, i imita un aparell isòdom de carreus de pedra disposats al trencajunt, amb un arrebossat llis als cantells i imitant un carreu buixardat. Les illa de la coberta disposen de finestres allargades, ocupant pràcticament tota la superfície que disposen. En el ràfec de les cobertes es disposa un voladís motllurat continu, sense cap tipus de decoració remarcable.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció III. La finca està catalogada com una construcció de tipus B. L'edifici també és conegut com Villa Carmen.

COLL, I. (2001) "Arquitectura de Sitges. 1800-1930". Sitges
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)