Casa Gran de can Moriscot

Residencial
    Ref. cad.: 14405DF1817S
    Helena Garcia Navarro

Masia de planta rectangular, amb planta baixa i pis, i coberta de dos aiguavessos. Obrada en murs de pedra vermella amorterada, referida en calç, disposa de portal amb arc de mig punt, pedra vermella a les dovelles, ampits, muntants i llindes, i grans contraforts exteriors.

Al brancal de la porta d'entrada hi ha gravades vàries creus en record de l'assassinat d'habitants de la masia a mans del bandoler Sàbat, a principis del segle XIX.

La primera referència documental de Can Moriscot correspon a l'entrega, el 1388, del dot matrimonial a favor de Dalmau de Montmany que aporta el germà de la núvia, Grau Esteve de Mas Moriscot. Posteriorment, consten altres referències als fogatges de 1497 i 1515, en els qual figura Jaume Esteve del mas Moriscot. La masia originària de Can Moriscot va perdre el llinatge a principis del segle XVIII, i el segle XIX pertanyia a la família Oms. El 1830 i el 1872 van patir el saqueig dels bandolers Sàbat i el Xic de la Barraqueta. Entre 1978 i 1984 la Casa Gran va ser restaurada pel seu propietari, Isidre Clopas i Batlle.

CLOPAS I BATLLE, Isidre (1982). Notes històriques de Can Moriscot. Martorell: Gráficas Martorell CLOPAS I BATLLE, Isidre (1985). Notes històriques de Corbera de Llobregat. Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat PASQUAL SANGRÀ, Joaquim (1983), "Fitxa del Inventari de protecció del Patrimoni Cultural Europeu", Col·legi d'Arquitectes de Barcelona RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1987). Documents de la història de Corbera de Llobregat. Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.