Casa Francesc Ferret i Obrador

Any
    1919
    Antoni Mª Ferrater i Bofill
    El Pla Especial estableix la conservació estricta de la façana, inclosa la fusteria de la planta baixa i del vestíbul.
    Pla Especial, 195. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62210DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici construït entre mitgeres, amb un alçat de quatre plantes (pb + 3p). Disposa de tres obertures a la planta baixa i de quatre als pisos superiors, en la configuració de les quals s'aplica un llenguatge formal clarament noucentista. La planta baixa consta d'una porta central, flanquejada per dos finestrals; en els tres casos els brancals i les llindes estan conformades per carreus que presenten els angles interiors bisellats. Les llindes tenen forma d'arc rebaixat i presenten una decoració en el centre d'aplicacions ceràmiques que configuren motius florals. A la zona central, a mode de clau, se situa una de les mènsules que suporta la volada del balcó del pis principal. El forjat del ras inferior es tradueix a l'exterior mitjançant un fris de dentellons.
    El pis principal disposa d'un balcó corregut amb volada de llosanes de pedra i barana de trams de balustres entre pilars; en el centre es localitza un plafó rectangular amb una garlanda esgrafiada. Les quatre obertures que emmarca són rectangulars i presenten els brancals i les llindes ressaltats per una motllura.
    En el segon i tercer pis s'identifiquen quatre balcons independents; els del darrer nivell presenten les llindes en arc rebaixat, decorat per aplicacions ceràmiques que defineixen motius florals.
    El coronament consta de diferents elements, concretament d'una primera cornisa simple, d'un registre d'obertures de ventilació per a la solera, d'un fris de dentellons, d'una cornisa motllurada i, finalment, d'una barana d'obra.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Forma part del Conjunt 16 que, segons aquesta normativa municipal, inclou una illa de cases característica del creixement urbà de Sitges en la segona meitat del segle XIX, entorn del c/ Parellades, així com alguns edificis anteriors del c/ Sant Gaudenci. El projecte original es conserva a l'Arxiu Municipal de Sitges. L'edifici també és conegut com Can Zera.

COLL, I. (2001) "Arquitectura de Sitges. 1800-1930". Sitges
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)