Casa del Rial de Sa Clavella, núm. 12

XVIII
    BCIL
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (IPAC)
    Productiu
    2534312DG6023S0001ZO
    Jordi Montlló Bolart

Casa entre mitgeres de planta rectangular. Consta de planta baixa i dos pisos, amb la coberta de teules àrabs a dues aigües i el carener paral·lel a la façana principal, enretirada de la casa veïna per trobar-se on el rial s'eixample.

Compositivament, la façana s'ordena a partir de dos eixos de verticalitat. En planta baixa definits per la porta d'accés i una finestra reixada, al costat. En el primer pis, damunt la porta d'accés, hi trobem un balcó amb barana de ferro forjat, seguint una alternaça que es pot seguir en altres cases del poble, entre barrots llisos i barrots en espiral. Al costat hi trobem una finestra, amb l'ampit, els brancals i la llinda de pedra treballada. Els brancals es mostren dentats en totes les obertures. A la segona planta, es repeteix l'estructura, però enlloc de balcó és, més aviat, una balconera. La façana està coronada per una cornisa.

El parament és llis, arrebossat i pintat de blanc.

A partir d'aquesta casa s'eixampla la vorera del rial.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.