Casa del passeig de Valldoreix número 69
Sant Cugat del Vallès
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
Xalet que en origen era d'estiueig, d'estil vagament noucentista. És de planta rectangular, i consta de planta baixa i un pis. La façana principal és simètrica. A la planta baixa hi ha el portal d'entrada, al centre, i dues finestres, una a cada costat. Al primer pis hi ha tres finestres situades en el mateix eix vertical que les obertures de la planta baixa. La teulada a quatre vessants genera un ràfec amb caps de biga.
A l'esquerra de la finca hi ha el garatge, situat arran del carrer. Conté una gran obertura rectangular, amb un arrebossat en forma de carreus, i consta també d'una cornisa amb petites mènsules que subjecten una motllura. Està rematat amb un pinyó.
Algun autor ha volgut identificar elements de l'arquitectura basca en aquest l'edifici, una qüestió que no és pas del tot clara.
Història
A la dècada del 2000 l'arquitecte Lluís Clotet va reformar la casa.
Bibliografia
Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Catàleg de Sant Cugat. Revisió del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. 2008.


