Casa del Carrer del Bisbe Català, núm. 17

Residencial
    2734301DG6023S0001WO
    Jordi Montlló Bolart

Casa situada a la Plaça de Josep Maria Arnau, on conflueixen els carrers del Bisbe Català i la Baixada del Turó. És de planta trapezoïdal, amb façana principal a la plaça i façanes secundàries en els carrers referits. La façana posterior està adossada a una altra propietat.

Consta de planta baixa i pis. La coberta és de terrat pla a la catalana. La façana principal s'obre al carrer del Bisbe Català i, a nivell compositiu, s'estructura simètricament a partir de tres eixos de verticalitat. Al central, la porta d'entrada a la planta baixa i un balcó a la planta pis. Els eixos laterals estan definits, en planta baixa, per sengles finestres amb reixa de ferro i finestres, més petites, a la planta pis. La façana, que s'obre a la plaça de Josep Maria Arnau, s'estructura en dos eixos de verticalitat definits per les obertures. En planta baixa una ampla porta de carruatge i una finestra al costat, amb reixa de ferro. A la planta pis, dos balcons amb baranes de ferro. Destaquen les obertures amb els escaires arrodonits i els trencaaigües de les finestres reixades.

El parament és llis i arrebossat. El capcer arrodonit corona la façana de la plaça de Josep Maria Arnau.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).