Casa del carrer d'Avall, núm. 67

Nucli antic

Edifici
    XIX-XX
    Protecció de nivell 4: només afecta portals, balcons i finestres emmarcats en pedra segons tipologies de cada període històric.
    Residencial
    Diversos propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Casa de cos, que fa cantonada amb el carrer de Jaume Rosell. És de planta rectangular i consta de planta baixa i dos pisos. La coberta és de terrat pla a la catalana.

Pel que fa a la composició, la façana s'organitza a partir de tres eixos de verticalitat definits per les obertures; a excepció de la segona planta, que es tracta d'una remunta posterior. Aquests eixos de verticalitat no són simètrics. En planta baixa venen definits per la porta d'entrada, ubicada en l'eix dret, i dues finestres reixades, al costat. En el primer pis sí que hi ha certa simetria; en l'eix central hi trobem un balcó, amb barana de ferro; en els eixos laterals dues finestres de llinda recta, amb els ampits que sobresurten una mica de la línia de façana i estan sostinguts per dues cartel·les. En el segon pis s'obren dues finestres modernes que trenquen el programa ornamental original.

El parament és heterogeni: en planta baixa hi ha un sòcol fet de paredat escocès i un arrebossat de franges horitzontals imitant carreus. A la resta de la façana és un arrebossat llis. Les finestres de la primera planta tenen un lleuger recreixement, pintat de blanc, que les emmarca. La finestra de l'eix central de la planta baixa, està emmarcada amb un arc escarser que la unifica visualment amb el balcó de la primera planta.

A la façana de llevant, on fa cantonada amb el carrer de Jaume Rosell, hi ha una mica de parterre, delimitat per una reixa de ferro.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.