Casa del carrer d'Antoni Torrent, núm. 3

Residencial
    2434643DG6023S0001OO
    Jordi Montlló Bolart

Casa entre mitgeres, de planta rectangular i que consta de planta baixa i dos pisos. La coberta és de teules àrabs a dues aigües, amb el carener paral·lel a la façana principal.

Pel que fa a la composició, la façana s'organitza a partir de dos eixos de verticalitat definits per les obertures. En planta baixa per la porta d'entrada, i una finestra i una altra porta petita, al costat. En el primer pis, per un balcó corregut amb doble accés, suportat per quatre mènsules decorades. La barana és de ferro i les persianes són de llibret. En el segon pis per dues finestres balconeres, amb una petita barana de ferro. Totes les obertures són de llinda recta.

El parament és arrebossat imitant carreus en planta baixa, amb un sòcol. A les plantes superiors és llis, i amb recreixements emmarcant les finestres. Entre la primera planta i la segona hi ha una banda esgrafiada de motius florals i una faixa, de banda a banda, combinant plens i buits, amb aplics rodons. La façana està coronada per una cornisa volada, sostinguda per quatre mènsules i una balustrada.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.