Casa del carrer d'Andreu Guri, núm. 33

Nucli antic

Edifici
    XIX-XX
    La protecció només afecta a portals, balcons i finestres emmarcats en pedra segons tipologies de cada període històric; reixes, baranes de ferro destacables per la seva qualitat ambiental, ceràmiques sota balcons o formant sanefes decoratives; arrambadors en entrades, motllures; medallons i figures de terracota. Nivell de protecció 4
    Residencial
    2533717DG6023S0001IO
    Jordi Montlló Bolart

Casa de dos cossos d'amplada, entre mitgeres, de planta rectangular i que consta de planta baixa, dos pisos i golfes. La coberta és de teules àrabs a dues aigües, amb el carener paral·lel a la façana principal. El vessant que desaigua a la façana posterior de la casa s'ha reformat en part a la terrassa.

Pel que fa a la composició, la façana s'organitza a partir de quatre eixos de verticalitat definits per les obertures. A la planta baixa hi trobem una porta principal, més ampla, i una altra porta a l'eix esquerre. A l'altra banda, hi trobem dues finestres amb reixa de ferro. En el primer pis, els dos eixos centrals estan definits per un balcó corregut amb dos accessos i amb la barana de ferro. A banda i banda hi trobem dues finestres amb l'ampit motllurat que sobresurt de la línia de façana. En el segon pis, es repeteix l'esquema, però enlloc d'haver-hi un balcó corregut hi ha dos balcons individuals. A la planta de les golfes, hi trobem quatre obertures més petites. Totes les finestres i portes tenen la llinda recta. Les finestres disposen de persianes de llibret.

El parament és llis, arrebossat i pintat. Les portes tenen un emmarcament en pedra i les finestres un recreixement pintat de blanc, per destacar-ho del groc de fons. La façana està coronada per una cornisa volada, sostinguda per cartel·les.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.