Casa de l'avinguda Ramon Escayola número 70
Sant Cugat del Vallès

    Vallès Occidental
    Avinguda Ramon Escayola, número 70
    Emplaçament
    EMD Valldoreix

    Coordenades:

    41.461113006604
    2.0486122224592
    420546
    4590383
    Número de fitxa
    08205 - 884
    Patrimoni immoble
    Tipologia
    Edifici
    Contemporani
    Eclecticisme
    Segle
    XX
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Inexistent
    Inexistent
    Accés
    Fàcil
    Residencial
    Titularitat
    Privada
    0606710DF2900F0001TD
    Autoria de la fitxa
    Daniel Sancho París (Stoa, propostes culturals i turístiques SL)

    Xalet d'estil eclèctic amb elements classicistes, construït probablement a la dècada de 1930. Consta de planta subterrània, planta baixa i pis, amb teulada a diversos vessants.

    La façana principal presenta una composició asimètrica. A la planta subterrània hi ha dos grans finestrals. Del centre de la façana en surt una escala que permet accedir a un porxo situat en planta baixa, sustentat amb quatre columnes classicistes i amb sostre fet amb bigues i revoltons. A l'interior del porxo hi trobem el portal d'entrada i un gran finestral. Al primer pis hi ha dos cossos, cadascun amb una obertura de llinda plana. El parament de la façana és arrebossat. El ràfec conté caps de biga de fusta. El remat del cos de l'esquerra és triangular, amb el carener de la teulada perpendicular a la façana. El cos de la dreta, en canvi, presenta una teulada a quatre vessants.

    Destaca el cancell d'entrada a la finca, format per dues columnes clàssiques. A la de l'esquerra hi ha inscrita en relleu la paraula "VILLA". La porta és de doble fulla, de ferro forjat. La tanca segueix el model característic de la urbanització promoguda per Joan Borràs, feta amb una base de conglomerat de pedra de Sant Llorenç i rematada amb maó pla. La serralleria és de ferro forjat.

    El municipi de Sant Cugat del Vallès ha estat des del darrer quart del segle XIX una ciutat d’estiueig per a ciutadans procedents de Barcelona i dels seus pobles del voltant, que posteriorment van ser agregats a la ciutat comtal. Les primeres construccions per a estiuejants es van fer a redós de la carretera de Gràcia, a tocar del nucli històric de Sant Cugat, passada la riera de Can Mora. Posteriorment, es va urbanitzar Valldoreix, on existien des d’època medieval algunes edificacions històriques. A la dècada de 1910 en els antics camps va començar a construir-s’hi una ciutat jardí formada per xalets que anaven destinats tant a estiuejants com a residents. L’existència d’una estació de tren dels Ferrocarrils de la Generalitat va facilitar l’arribada dels estiuejants.

    Pel que fa a aquest xalet en particular, segons dades del cadastre, no sempre del tot fiable, hauria estat construït l'any 1931. El 2024 va ser objecte d'una reforma.

    CORTÉS GARCÍA, Juan José (2004). Valldoreix, la voluntat d’un poble. Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix.

    CORTÉS GARCÍA, Juan José (2019). L’Associació de Propietaris i Veïns de Valldoreix. 100 anys al servei d’un poble. Associació de Propietaris i Veïns de Valldoreix.