Casa de la rambla Ribatallada número 21
Sant Cugat del Vallès

    Vallès Occidental
    Rambla Ribatallada, número 21
    Emplaçament
    Sant Cugat nucli

    Coordenades:

    41.467223305907
    2.0821820916821
    423357
    4591032
    Número de fitxa
    08205 - 315
    Patrimoni immoble
    Tipologia
    Edifici
    Contemporani
    Eclecticisme
    Noucentisme
    Segle
    XX
    Any
    1920
    Ferran Cels Granell
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Legal
    BPU
    Revisió del Pla Especial de Protecció de Patrimoni Arquitectònic 2008. Fitxa B-147.
    Accés
    Fàcil
    Residencial
    Titularitat
    Privada
    3412701DF2931A0001ZB
    Autoria de la fitxa
    Daniel Sancho París (Stoa, propostes culturals i turístiques SL)
    Oficina de Patrimoni Cultural

    Xalet d'estiueig d'estil noucentista projectat el 1920 per l'arquitecte Ferran Cels, amb una reforma important el 1932, quan s'hi va construir un terrat pla i una tribuna amb coronament. L'edifici és de planta rectangular, i conté una torratxa al costat de llevant. Consta de planta baixa i un pis.

    La façana principal presenta una composició asimètrica, amb un cos amb galeria que sobresurt a l'esquerra i un pòrtic amb terrassa a la dreta. El pòrtic d'accés té dues columnes de planta circular i un pilar de base quadrada a la cantonada. Al seu damunt hi ha una terrassa amb pilastres i una barana de ferro. Pel que fa a la tribuna, presenta obertures rectangulars emmarcades amb motlures engaltades, i està rematada per un fris amb esgrafiats. Els angles de les façanes són ressaltats amb un arrebossat a imitació de carreus.

    La façana de ponent presenta dos eixos d'obertures, que estan decorades amb un remat engaltat a la part superior de forma sinuosa. Les diferents façanes són coronades per un fris i un ràfec a mode cornisa, sostingut per caps de biga i una petita teulada. A sobre hi ha encara una barana d'obra amb pilastres rematades amb esferes. A la façana de ponent la barana és rematada amb una forma sinuosa on hi ha inscrit l'any 1932, data de la reforma.

    La torratxa és coberta amb teulada a quatre aigües i rematada amb una pinya ceràmica. El cancell de la finca és fet amb pilastres d'obra rematades amb una cornisa motllurada.

    Odon Brotons va demanar el 7 de setembre de 1920 una llicència d'obres per construir un xalet a la rambla Ribatallada segons el projecte de Ferran Cels, arquitecte. El xalet va ser reformat el 1932 (tal com indica una inscripció a la façana), quan s'hi va construir un terrat pla i una tribuna amb un coronament.

    Ferran Cels Granell va néixer a Barcelona el 1880 i va morir a Sant Cugat del Vallès el 1924. Va obtenir el títol d’arquitecte el 1905. Des de l’any 1906 era l’arquitecte municipal de Sant Cugat del Vallès fins a la seva defunció. Les seves obres són d’estil modernista. Va projectar a Sant Cugat el Col·legi Santa Isabel, les cases de Carles Blanquet i Miquel Casals i la casa Antoni Cervalls, entre d'altres, i la casa Reparada Casanovas, a Barcelona.

    Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Catàleg de Sant Cugat. Revisió del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. 2008.