Casa carrer de Joan Prim 67-71
Granollers

Vallès Oriental
    Carrer de Joan Prim, 67-71
    A la zona d'eixample de Granollers

Edifici
    Art Decó
    Racionalisme
    XX
    Any
    c. 1930
    BPU
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Arqueològic de Granollers. Núm. R-052. Protecció de tipus III: conservació de façana amb reforma i/o ampliació condicionada.
    Residencial
    Ajuntament de Granollers
    ARQUEOCIÈNCIA - J. M. Huélamo
    Jordi Piñero Subirana

Edifici d'habitatges entre mitgeres construït entorn de 1930, influenciat per l'estètica art déco i al mateix temps per una concepció més o menys racionalista.

És una edificació de planta quadrangular que consta de planta baixa i tres plantes pis, amb coberta plana. La façana es composa simètricament segons tres eixos. En el central, emfasitzant la portalada d'entrada d'arc de mig punt, hi ha una tribuna de planta poligonal que abasta dues plantes, amb pilastres a les cantonades. Les obertures són tancades mitjançant persianes enrollables. És coronada amb un balcó amb barana de ferro dibuixada. A la planta primera la tribuna queda limitada amb un balcó protegit per una balustrada de balustres prismàtics que emfasitza els buits dels comerços de la planta baixa. La façana està coronada per una balustrada igual a la del balcó. Els buits són de proporcions verticals, tancats amb persiana de llibret mòbil els de les dues primeres plantes i baranes de ferro de dibuix (CUSPINERA et alií, 2001).

Aquest carrer en un principi estava dedicat a Isabel II i el 1866 es va denominar Joan Prim. El 19 d'agost del 1842 el general Prim (que aleshores s’introduïa en el món de la política) havia visitat Granollers. Fou rebut solemnement amb la banda del batalló de la caserna, en agraïment per la gestió del traçat de la carretera (BAULIES, 1986b). La carretera era el nou vial que travessava el casc urbà i que impulsà el creixement del primer eixample de Granollers, a finals del segle XIX. En aquesta via hi trobem representats els principals moviments arquitectònics dels darrers cent anys. Aquest edifici en concret, construït entorn de 1930, mostra influències de l'art déco i del racionalisme.

BAULIES I CORTAL, Jordi (1986b) "La industrialització de la vila i la ciutat moderna", Estudis de Granollers i del Vallés Oriental, Núm. 1, Aproximació al medi natural i a la història de Granollers, pp. 65-76 Granollers: Servei Municipal de Cultura.

CUSPINERA I FONT, Lluís et al. (2001) Pla especial de protecció del Patrimoni Històric-Arquitectònic de Granollers. Granollers. Document administratiu.,