Casa Campdelacreu i Marià Rovira Sant Hipòlit de Voltregà

Osona
Carrer dels Marquesos de Palmerola, 47
Al començament del segon tram del carrer, davant del passatge del Torrent de Mitjavila
525m

Edifici
Modern
Popular
XVIII-XX
Residencial
Ref. Cad.: 7120426DG3572S
Adriana Geladó Prat

Edifici entre mitgeres de planta rectangular, amb pati posterior. Presenta una coberta de teula aràb de dos vessants, amb el carener paral·lel a la façana principal i un ràfec ceràmic sostingut amb una solera de llates i mènsules de fusta. Està distribuït en planta baixa i tress pisos, amb la façana principal orientada a migdia. Totes les obertures són rectangulars, amb els emmarcaments arrebossats i pintats amb el mateix revestiment que cobreix la resta del parament, exceptuant el pis superior. La planta baixa compta amb dos portals, un pel pas de persones i l'altre pels vehicles. Al primer pis hi ha un finestral amb sortida a un balcó corregut, amb la llosana motllurada i la barana de ferro treballat. Aquest esquema es repeteix a la segona planta, tot i que amb una barana més senzilla i una finestra simple al costat del finestral. La part més destacable de l'edifici és la galeria de la tercera planta, formada per dos arcs rebaixats i protegida amb unes baranes d'obra decorades amb dos plafons de gelosia centrals. La façana presenta un revestiment arrebossat i emblanquinat.

Segons la documentació consultada, hi ha constància de l'edifici des de mitjans del segle XIX (apareix grafiat en un plànol datat l'any 1863, en relació a un expedient de reclamació d'agravi que està dipositat a l'Arxiu de la Corona d'Aragó). Tot i això, i tenint en compte el seu emplaçament, és probable que la construcció fos aixecada durant la segona meitat del segle XVIII.

SERVEIS TÈCNICS MUNICIPALS (2019). "Catàleg de béns a protegir". Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Sant Hipòlit de Voltregà. Document per a l'aprovació definitiva, setembre 2019. Codi identificador: 07.06.EA.