Casa al Carrer de Vic, 7

XVI
    edificació de nova planta cap els anys 1980
    BCIL (PGOU,1992)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (IPA 28471)
    Residencial
    Ref. Cad.: 02980 DG3009G
    Laura Bosch Martínez

Casa de planta rectangular que consta de planta baixa i dos pisos. La coberta és inclinada a dues vessants i de teula àrab.
    A la primera planta hi ha un gran portal adovellat amb cancell que dona pas a partir d'una porta vidrada a l'interior de la casa. Té un marxapeus tallat en un sol bloc de pedra. En la clau de l'arc hi ha un escut treballat a la pedra, amb la inscripció "Michel-Cabot. 1579". A la dreta, una obertura de grans dimensions formant part de l'entrada al garatge de la propietat. Al segon pis, per damunt del portal hi ha una obertura amb llinda, brancals i ampit motllurat de pedra; a la dreta d'aquestes dues obertures verticals, amb balconera sense voladís i barana de ferro. Al segon pis hi ha tres obertures, que segurament haurien format part de les antigues golfes. En aquest supòsit, les finestres haurien estat engrandides.
    L'acabat de la façana és d'arrebossat i pintada de color blanc a excepció del sòcol de pedra que segueix el desnivell del carrer.
    La façana està arrebossada i pintada, i queda rematada per un voladís pla fet de formigó, i una canal metàl·lica que recull les aigües pluvials de la coberta.

Aquesta casa es situa dins de l'antiga vila emmurallada de Caldes de Montbui, en el carrer de Vic.
    Possiblement sigui un carrer d'origen medieval. L'arquitectura que es pot observar actualment és dels segles XVIII i XIX bàsicament, però amb força elements anteriors al segle XVI i XVII, i evidentment amb abundants modificacions i remodelacions durant el segle XX. És un dels carrers més homogenis de l'actual Centre Històric. Aquest carrer queda delimitat per la Plaça de la Font del Lleó i la Plaça del Marquès, on es situava antigament el Portal de Vic.
    El carrer de Vic incorporà a principis del segle XX la placeta de Sant Bartomeu. En un principi duia el nom de Sant Vicenç perquè estava davant de l'antiga capella de Sant Vicenç (1162), i més tard passa a anomenar-se de Sant Bartolomei (1436), i finalment de Sant Bartomeu a l'any 1549, degut a que aquest Sant era més popular.

AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI (1992). Plà Especial de Protecció del Centre Històric. Catàleg del Patrimoni Arquitectònic de Caldes de Montbui. Ajuntament de Caldes de Montbui.
    GENERALITAT DE CATALUNYA. (2008). Inventari del Patrimoni Cultural i Immoble de Catalunya. Caldes de Montbui (Vallès Oriental). Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Direcció General del Patrimoni Cultural. Servei d'Arqueologia i Paleontologia. Barcelona, maig de 2008.