Carrerada del barranc de la Sanabra / Carrerada de la Bisbal
Santa Margarida i els Monjos

Alt Penedès
    Travessa la zona sud del municipi.

Obra civil
    Regular
    La carrerada ha estat tallada per la construcció de la nova variant dels Monjos - Vilafranca.
    Llei de vies pecuàries, 3/1995 de 23 de març
    Tríade scp

Camí per on el bestiar té dret de passar, i per on històricament passaven els ramats en l'època de la transhumància. Aquesta carrerada comença a la Plana Morta i arriba fins a la Masia Papiol, important cruïlla de camins, passant per la Ràpita. El seu recorregut total pel municipi és de 9 km. Des de la Plana Morta, dalt el cim del Vèrtex de la Sanabra, en surt un camí poc evident que davalla, per un llom ample, cap a la masia de la Sanabra. La carrerada discorre entre el fondo de Borrelleres (a l'esquerra) i el fondo de la font de Sant Llorenç (a la dreta). El camí passa a fregar l'ermita i la masia de la Sanabra i segueix pel camí encimentat fins ajuntar-se amb la carrerada de Sant Domènec, que pren cap a la dreta fins a tocar la paret del castell convent de Penyafort. En aquest punt, la carrerada gira a mà esquerra per baixar a travessar a gual el riu Foix. A l'altra banda, en arribar a una cruïlla, el camí segueix cap a la dreta en direcció a la Clota que deixem ben aviat per decantar-nos per un petit camí que surt a mà esquerra. Fregant les parets de les ruïnes de Santa Tecla, el camí acaba travessant la via del tren i entra a la Ràpita pel carrer dels patis. La carrerada - avui dia desdibuixada - travessava la N-340 i el bell mig d'on avui hi ha el camp de futbol. Més enllà la carrerada segueix cap a la Tallada, baixa en fort pendent cap el torrent de la Bruixa, on creua el límit municipal de Sta. Margarida i els Monjos. Després de sortir del municipi, la carrerada es veu tallada per la variant de la N-340, de recent construcció. A l'altra banda, la carrerada segueix el seu curs en direcció a la masia del Papiol.

ROVIRA i MERINO, J. MIRALLES i SABADELL, F. (1999). Camins de transhumància al Penedès i Garraf. Aproximació a les velles carrerades per on els muntanyesos i els seus ramats baixaven dels Pirineus a la marina. Vilafranca del Penedès. Edita: Associació d'Amics dels Camins Ramaders.