Carrerada de Can Rossell a Ordal

Entre Can Rossell i Ordal

402071
    Obra civil
    Alguns trams de la carrerada estan asfaltats.
    Llei de vies pecuàries, 3/1995 de 23 de març
    Ajuntament de Subirats
    Josep Anton Pérez

Antic camí ramader, per on els ramats de bestiar tenien dret a passar històricament en època de la transhumància, des del nucli de Can Rossell fins a l'Ordal. Aquesta carrerada surt de Can Rossell per la banda sud-est, de l'altra banda de la carretera BV-2427, per entre camps de vinyes, en direcció est, enfilant-se després per la Serra del Pi de Molló. Poc abans d'arribar al lloc dit "La Creueta", la carrerada gira cap al sud; cal que, al girar, seguim pel camí més a la dreta i en direcció sud, travessem el Turó del Pi de Molló fins arribar a Can Ravella, nucli que travessarem. Sortirem de Can Ravella pel sector sud, enmig de camps de vinya fins travessar la N-340, endinsant-nos pel Pla de Can Ravella, sempre en direcció sud, fins que la carrerada conflueix amb la carrerada del Corral de la Roca (fitxa 119), que va fins a Ordal.

A.A.V.V. (2005): "Pla Director Supramunicipal de Sostenibilitat". Edita: Mancomunitat de Municipis de l'Alt Penedès (Suport CD-ROM).
    ROVIRA I MERINO, Joan; MIRALLES I SABADELL, Ferran (1999): "Camins de transhumància al Penedès i al Garraf. Aproximació a les velles carrerades per on els muntanyesos i els seus ramats baixaven dels Pirineus a la marina." Edita: Associació d'Amics dels Camins Ramaders. Vilafranca del Penedès.