Carrerada de can Lleó
Olèrdola

Alt Penedès
    Travessa la part de ponent del municipi de SE a NW

08145-97
    Patrimoni immoble
    Obra civil
    Bo
    L'estat de la carrerada és bo, excepte al tram del Clot de Moja, on la variant i el polígon industrial l'han desdibuixat.
    Legal
    BPU
    Llei de vies pecuàries 3/1995, 23 de març.
    Fàcil
    Social
    Privada
    Diversos propietaris
    Tríade scp
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

Camí per on el bestiar té dret a passar i per on històricament passaven els ramats en l'època de la transhumància. La carrerada sencera va des de Coll Blanc fins a Font-rubí, per cal Castellví, Vilafranca, can Lleó, cal sogas i la Mussarra. El tram que passa pel municipi el travessa de la següent manera: procedent del S del municipi, la carrerada entra pel carrer principal de la urbanització de Dalmar. Passa pel costat de la piscina i pren la pista enquitranada que porta a Moja. En arribar al fort revolt que hi ha davant de cal Castellví, segueix el camí que surt a mà dreta, per damunt de la casa, i que ens portarà dalt la carena, a l'indret on hi ha una bassa. Cal seguir cap a l'esquerra pel camí senyalitzat com a ruta de l'Aigua, que es troba margenat en algun tram i que discorre en d'altres per sobre rocallisos. Seguint la serra Llarga arribarem molt a prop de l'abocador de runes on girarem a l'esquerra per anar a trobar la carretera que ens portarà a Moja. El carrer d'entrada al nucli encara conserva precisament el nom de Carrerada. El camí surt del municipi a través del polígon industrial del Clot de Moja, on queda tallada per les naus industrials.

ROVIRA i MERINO, J. MIRALLES i SABADELL, F. (1999). Camins de transhumància al Penedès i Garraf. Aproximació a les velles carrerades per on els muntanyesos i els seus ramats baixaven dels Pirineus a la marina. Vilafranca del Penedès. Edita: Associació d'Amics dels Camins Ramaders.