Carrer de Sant Lluís

IX-XX
    Residencial
    KuanUm - Juana María Huélamo Gabaldón. / Ajuntament de Montornès del Vallès

Aquest carrer és a la part baixa de l'eixample del poble, entre l'avinguda de l'Onze de Setembre i el torrent de la Torre. No és gaire llarg i presenta un caràcter definit, mercès al conjunt d'edificis d'època que encara resten. Destaquen diversos edificis d'habitatge: els números 2, 3, 6, 12, 18, 20, 22 i 24. De la casa 22 excel·leix el balcó, i de la 24, can Tacó, una ceràmica de la Verge del Carme a la façana.

A partir de l'any 1913, i amb motiu de la construcció de la carretera, van urbanitzar-se carrers nous. El de Sant Lluís pren la seva forma definitiva. Fins aleshores només tenia quatre cases solitàries allunyades del nucli antic que s'anomenaven "les Cases Noves". S'hi van establir veïns del poble, nous residents i alguns estiuejants.

ALCAIDE, M.; GENÉ, M. ; GUANYABENS, N. (2009). Montornès a la vista. Elements per a la descoberta del patrimoni cultural i natural de Montornès del Vallès. Ajuntament de de Montornès del Vallès. BELTRAN I ALCALDE, Xavier (1985) Conèixer Montornès. Granollers: Ajuntament de Montornès del Vallès.