Carrer Antoni Gaudí / Escola Verge de Montserrat

Antic
    Romà
    I-V dC
    Troballa superficial que no permet determinar-ne l'estat de conservació.
    APA (Pla d'Ordenació Urbanística Municipal. Text refós 2010)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si (CC.AA 1126)
    Productiu
    diversos propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Troballa fortuïta de ceràmica antiga i material arqueològic en superfície d'època romana. El material documentat consisteix en ceràmica comuna, àmfora ibèrica i àmfora romana.

Jaciment documentat l'any 1979 per Pere Casasola. Posteriorment, uns obres que realitzaven una rasa de 2 metres de fondària al carrer informaren a J. Bagà de la troballa de material arqueològic d'època romana, sense que es pugui saber-ne la tipologia.

BATLLE, Enric i ROIG, Joan (2001). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic, ambiental i històric. Ajuntament de Premià de Mar. Carta arqueològica del Maresme: Premià de Mar. Inventari i documentació del Patrimoni Arqueològic i Paleontològic de Catalunya. Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, Generalitat de Catalunya, 2009. Inèdit. CAZORLA, F.; COLL, R.; JÁRREGA, R (1997). Els darrers jaciments arqueològics descoberts a Premià. Una aportació a l'inventari arqueològic de Premià de Dalt i Premià de Mar (El Maresme); dins la XIII Sessió d'Estudis Mataronins. Museu-arxiu de Santa Maria. Mataró. COLL i MONTEAGUDO, Ramon (2004). Història arqueològica de Premià. Ed. Clavell. Premià de Mar.