Capella del Cementiri vell d'Aguilar, Santa Rita
Aguilar de Segarra

Bages
    A la serra del cementiri, al vessant nord del cim ocupat pel Castell d'Aguilar.
    A la carena de la serra del cementiri.

Edifici
    XIX
    Any
    Dolent
    Al cementiri hi ha hagut enderrocaments que n'han afectat els nínxols. L'església també es degrada.
    BCIL, Catàleg urbanístic, 7
    Ajuntament d'Aguilar de Segarra
    Xavier Bermúdez, iPAT Serveis Culturals

El cementiri està tancat per un mur perimetral que traça un rectangle orientat sud-nord. La porta d'accés es troba a la part central del mur de migdia. Té dues fulles de ferro forjat, que formen al centre un motiu radial solar. Sobre la porta hi ha un frontó ondulat amb un crani i dues tíbies creuades a banda i banda de les quals hi ha la data partida en dos cartutxos: "18/99". A sota, hi ha inscrita la frase "BEATI MORTUI QUI IN DOMINO MORIUNTUR".
    Traspassada aquesta porta, el pati està reservat a enterraments a terra, llevat de l'angle sud-est, on i ha 2 nínxols. La resta de nínxols es troben construïts contra la paret nord del recinte, al centre de la qual s'obre la capella. Es traca d'un edifici de planta rectangular, construït de maçoneria i arrebossat tan sols en la façana que mira al cementiri, amb un fals carreuat pintat. La porta és adintellada, amb els brancals i la llinda de pedra ben escairada. Sobre la porta hi ha un petit òcul circular de pedra. Finalment, rematant la façana allà on inflexionen les dues aigües de la coberta, hi ha un petit campanar d'espadanya fet amb maons, força malmès i sense campana.
    L'advocació d'aquesta capella és Santa Rita.