Can Quadres de la Timba

Modern
    Medieval
    XIV-XVIII
    BCIL. PGOU 1982 (Llei 9/93 PCC)
    Residencial
    8080703CF9688S0001EK
    Marta Lloret Blackburn - Antequem, S.L.

Masia situada a xaloc del nucli de Ribes, entre les carreteres B-211 i C-15 B. És un edifici que es composa de dos volums adossats de forma paral·lela, dels quals el de gregal és de major alçada. Consta de planta baixa i pis i té la coberta a dues vessants amb el carener paral·lel a la façana. El volum de gregal té dos portals d'arc escarser arrebossat, un d'ells amb brancals de pedra, i dos finestrals d'arc pla arrebossat al pis. El volum de garbí té accés per un portal d'arc escarser arrebossat, amb una finestra d'arc pla arrebossat per costat i tres més de les mateixes característiques al pis. A cada costat dels volums hi ha adossades escales exteriors que permeten accedir als pisos superiors. A la façana de garbí s'hi ha afegit un porxo amb pòrtics d'arc de mig punt, amb la part superior habilitada com a terrassa. La façana posterior s'ha reformat amb un cos modern de dos nivells d'alçat i coberta plana. El ràfec de la façana principal està acabat amb una imbricació de rajols i teules ceràmiques. L'acabat exterior és arrebossat i pintat de color blanc. Entorn la masia hi ha diverses dependències annexes, algunes de les quals alberguen els cups, que juntament amb el baluard tanquen la casa.

També es coneix com Can Quadres de la Riera. La masia s'ha dividit en diverses vivendes.

Can Quadres és una casa d'origen medieval, de la qual se'n conserven arcades gòtiques. La masia va ser ampliada durant el segle XVIII fins a adquirir l'aspecte actual. Segons consta en el llibre d'Apeo de l'any 1847, la masia pertanyia a Christobal Cuadras i Milà, també propietari del Maset d'en Quadres. Durant la Guerra Civil s'hi van refugiar diverses famílies de Madrid.

CUADRAS, J.M. (1999). Coneguem el nostre terme i les masies: caminades per Ribes i el Garraf. Sant Pere de Ribes: Els Xulius.
    PALACIOS, J.L., coord. (1999). Sant Pere de Ribes: Recull d'informació sobre el municipi. Sant Pere de Ribes: Ajuntament de Sant Pere de Ribes.