Can Planes Vell / de la Muntanya
La Roca del Vallès

Vallès Oriental
    Can Planes de la Muntanya, 08430.
    A llevant del nucli de La Roca, al paratge de Can Planes de la Muntanya.

Jaciment arqueològic
    Neolític
    Edats dels Metalls
    ALTRES BÉNS (PEP 2011)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CCAA, 2032
    Sense ús
    Jacob Casquete Rodríguez

Jaciment del neolític-bronze, possible lloc d'habitació a la zona nord-oest de la casa, on limita amb el bosc. L'any 1947 es localitzaren diferents petits fragments de terrissa de mà decorada amb cordons de finals del neolític segons els escrits de Josep Estrada. Prospeccions posteriors a l'any 1983 no van detectar cap estructura ni material ceràmic. Segons les informacions de la carta arqueològica la "La ubicació exacta d'aquest jaciment va ser possible gràcies a la informació proporcionada pel Sr. Emili Ramon l'any 1992, el qual va explicar que les restes aparegueren amb motiu de les obres de rebaix del sòl en aquesta àrea".

És regulat pel Pla Especial Parc Serralada Litoral i PEIN.

CC.AA. Inventari del Patrimoni Arqueològic de Catalunya (Cartes arqueològiques), La Roca del Vallès, 1992. ESTRADA, J. (1955): Síntesis arqueológica de Granollers y sus alrededores. Imp.Busquets i Roca, Granollers. ESTRADA, J., VILLARONGA, L. (1967): La "Lauro" monetal y el hallazgo de Cànoves. Diputación Provincial de Barcelona, Instituto de Prehistoria y Arqueologia, Barcelona MASSAGUÉ I TORNÉ, J. M. [coord.] (2011): Pla especial i catàleg del patrimoni de La Roca del Vallès. Ajuntament de la Roca del Vallès, La Roca del Vallès.