Can Jorba de les Planes

Residencial
    08142A012000540000HE
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Masia de planta regular que consta de planta baixa, primera planta i golfes. Cossos annexos adjunts al cos de la masia, construïts en diferent fases, formant, el conjunt, un únic cos construït de gran volumetria continua. Coberta de dues vessants de teula ceràmica. Els murs acabats arrebossats, color terrós.

Descripció extreta de la fitxa de l' Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental d'Òdena, Diputació de Barcelona, Servei del Patrimoni Local i Ajuntament d'Òdena. Barcelona, 2013.

El 28 de novembre de 1696 la duquessa de Cardona concedeix, per
    mitjà del seu tresorer de la Conca d'Òdena, Ramon Argullol, llicència a Josep Jorba,
    pagès, per a poder construir i edificar una casa en el paratge anomenat "Vinyes Planes" i
    antigament "Vinya Vella".
    El citat Jorba a canvi de la llicència es veurà obligat a pagar, a partir de 1697, per la festa de Nadal, un cens anual d'un alliura i sis diners. Com a símbol d'entrada farà donació de dos capons.

JORBA i SERRA, Xavier (2011) Òdena, segles XVI i XVII. Parnass Edicions, Barcelona