Campanar de l'església de Sant Feliu

XVIII-XX
    Any
    1952 (ampliació campanar)
    Isidre Puig i Boada (arquitecte), germans Josep i Ramon Tartera (execució)
    BPU
    Normes Subsidiàries de Planejament de Sant Feliu de Codines, aprovades el 1987.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPAC 29393
    Estructural
    Privada accessible
    Bisbat de Vic. C. Santa Maria, 1 08500 Vic
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

El campanar de l'església de Sant Feliu està construït en dues etapes constructives ben diferenciades, a l'igual que la resta de l'església. Sobre una base d'època barroca, es va aixecar a partir dels anys 40 un nou edifici després de la crema que va patir el gener de 1939.

En el cas de la torre, la base és barroca i des d'aquesta, gràcies a una escala de cargol de pedra, s'arriba a una gran nau octogonal amb paraments d'obra vista. Està definida a cadascun dels costats que la conformen amb arcs de mig punt de gran alçada amb arcs torals que es prolonguen fins a la cúpula, on hi ha un ull central.

Una escala voreja entre el mur dels arcs i la paret exterior i arriba fins a dalt la cúpula. Aquí el campanar s'obre amb vuit pòrtics amb les respectives campanes, i a la part central hi ha una nova escala, de forma helicoïdal i de maó pla, que condueix a la part superior, delimitada amb una balustrada.

L'església de Sant Feliu de Codines construïda entre els segles XVII i XVIII substituïa un antic temple d'origen romànic. Aquesta església barroca va ser destruïda pràcticament tota durant la Guerra Civil. A la dècada de 1940 es va començar la seva reconstrucció, i el 1952 es va començar l'ampliació del campanar sota la direcció de l'arquitecte Isidre Puig i Boada, deixeble d'Antoni Gaudí, i execució dels germans Josep i Ramon Tartera i el manobre Abellán.

- CASSART VALLDERIOLA, Josep (2017). Ben retratats. Ajuntament de Sant Feliu de Codines i Museu Municipal de Can Xifreda. Sant Feliu de Codines, p. 25 i 176.