Campanar de la Casa de la Vila
Sant Fruitós de Bages

Bages
    Sant Fruitós de Bages. Crta. De Vic, 52 (08272 Sant Fruitós de Bages)
    Crta. De vic, 52 (08272 Sant Fruitós de Bages)

Element arquitectònic
    Modernisme
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA nº 34 de Sant Fruitós de Bages
    Sense ús
    Ajuntament de Sant Fruitós de Bages. Crta. De Vic 35-37 (08272 Sant Fruitós de Bages)
    Raquel Valdenebro Manrique

Petita torreta metàl·lica feta per sostenir les campanes del rellotge de la casa de la vila. Té forma piramidal, amb quatre peus, trabat per una banda de "floreio" i coronat amb una altra banda de les mateixes característiques. L'encapçalament és un parallamps i un penell en forma de sageta. Aquest campanar recau directament a sobre de la teulada de l'edifici de l'antic Ajuntament de Sant Fruitós de Bages. Es tracta d'un edifici de planta rectangular entre mitgeres de planta baixa, primer pis i segon pis, rematat a la superior per un ressalt pentagonal arran de façana, que s'aprofita per la col·locació d'un rellotge. La visió del campanar resulta parcial degut a la presència d'aquest ressalt amb el rellotge, que impedeix una correcta visió.

Inclòs a l'inventari del Patrimoni Arquitectònic de la Generalitat de Catalunya amb els nº 34

Es tracta del campanar del rellotge de la casa de la vila. Aquest edifici fou aixecat l'any 1921, apreciant-se a les primeres fotografies d'aquesta dècada el rellotge i la torre tal i com són ara. L'edifici fou pensat inicialment com a Ajuntament, però a la dècada del 1960 acollí també als baixos el dispensari de la Creu Roja. Amb anterioritat a la Guerra Civil (1936-1939) acollia les campanes del poble encarregades de marcar les hores. Hi havia la campana dels quarts i la de les hores. Durant la guerra hi ha una sirena d'alarma. L'interès d'aquest campanar radica en el fet de ser un dels pocs exemples al Bages de campanar civil. Des de la dècada del 1990 que es troba en desús. L'any 2000 es procedí a l'abandonament de l'edifici com a Ajuntament de la Vila, restant abandonat.

GANDIA, J.; RUIZ, J. (2001). Sant Fruitós de Bages. Història en imatges 1898-1975. CEB. Manresa.