Camí vell de Granera (Antic camí ral de Vic, PR-C 145 - 145.1)
Sant Llorenç Savall

Vallès Occidental
    De Sant Llorenç Savall al coll de Traens per Vallcàrcara.
    Vallcàrcara

Obra civil
    Medieval
    Modern
    Regular
    Els incendis van afectar molt el traçat del GR, sobretot vora els cingles de Granera. Actualment està curosament assenyalat amb fites, però s'han perdut bona part de les marques i a trams l'estat és precari.
    Estructural
    Ajuntament de Sant Llorenç Savall
    Laura de Castellet i Ramon

El camí surt del poble cap a les Conques, i al cap de poc es bifurca a la dreta per acabar seguint el torrent de l'Armengol. Passa per sota Vallcàrcara, el Roc del Cornut i ateny el coll de Traens, límit del municipi, per arribar a Granera.En algun tram en què no ha esdevingut pista forestal encara es distingeix l'enllosat o els talussos.

El PR 145 complet voreja els cingles de Salamó i enllaça amb l'antic camí ral de Castellterçol.
    Les dades UTM estan preses al tram enllosat sota el Roc del Cornut.

El camí no apareix esmentat fins l'any 1800, però segurament és un dels més antics del terme. Al segle XIX es documenta com a camí de Vallcàrcara, però la tradició o l'antiga llegenda del roc del Cornut certifiquen una existència anterior. Al segle XX es va recuperar com a PR - 145 (Sender de Sant Llorenç Savall).

SUÁREZ FERNÁNDEZ, Francesc (2007) Els camins històrics de Sant Llorenç Savall, a mitjan segle XIX. Lacera, Butlletí del Centre d'Estudis Històrics de Sant Llorenç Savall, núm. 8 (març 2007).