Camí ramader o camí Pla de la Violona

Popular
    Ajuntament de l'Ametlla del Vallès i Generalitat de Catalunya
    Xavier Campillo i Besses

Es tracta d'un tram del camí ramader que baixa per la carena del Serrat de Santa Creu passant pel Pla de la Violona. El camí ramader travessa després l'Ametlla bifurcant-se en direcció a Santa Eulàlia de Ronçana i Rosanes.
    El seu recorregut va pel límit de terme (Puiggraciós), límit de terme (Bigues), segueix resseguint el límit de terme fins que es troba amb el camí de Santa Creu, Santa Creu de l'Ametlla, Sant Genís i el Raval de l'Ametlla.
    És un vial asfaltat (aglomerat asfàltic), el "Camí del Pla de la Violona", que comunica el poble amb la urbanització del Serrat.
    Enllaça amb el camí del Rieral i amb el camí ramader de Rosanes que s'agafa des del camí ral de Granollers.
    El títol és de possessió immemorial.

Font documentals:
    -Cadastre de rústica (1955)

CAMPILLO BESSES, X. (2006). Inventari de camins de l'Ametlla del Vallès. Ajuntament de l'Ametlla del Vallès.