Camí ral a Sant Maurici
Olvan

Berguedà
    creua part del municipi d'oest a est, des del nucli d'Olvan vers llevant.

Obra civil
    Medieval
    Modern
    Regular
    el camí compta amb parts asfaltades, altres de pista de terra, i altres sender. Es va perdent el record del recorregut.
    Públic/privat. Diversos propietaris.
    Sara Simon Vilardaga

El camí ral de Sant Maurici a Olvan té un recorregut que des de la plaça de l’església parroquial d’Olvan té continuïtat cap a la zona de l’Ajuntament, seguint cap al torrent de la font d’Olvan seguint pel camí que porta cap al campament d’Olvan, té continuïtat tot passant entre les dues masies del Ballaró i Boladeres per dirigir-se cap a Collcervera, en aquest punt prendrem sentit nord (abandonant el traçat del GR1) seguint la pista fins arribar a les runes de la masia l'Ocata, on continua el corriol que passa a peu mateix dels murs de la façana lateral. Des d’aquí continua en direcció nord ja entrant a terme del municipi de Sagàs fins arribar a Sant Maurici.

El trajecte del camí, actualment, passa per trams asfaltats, pistes forestals i corriols. Part del recorregut és compartit amb el GR-1.

A la zona de l’Ocata també hi ha una variant més contemporània que permet arribar fins a Sant Maurici per antigues pistes i en traçat també actualment asfaltat.

Autoria de les imatges: Sara Simon, 2021.