Camí del Pont del Bisbe
Capellades

Anoia
    Cingle del Capelló
    Voltant dels Horts entre el Pont del Bisbe fins a les Fàbriques de Paper del Pas d'Aigua

Jaciment arqueològic
    Ibèric
    Grec
    Romà
    III aC VdC
    Dolent
    A l'Inventari de Patrimoni Arqueològic figura com a destruit
    BCIL, PGOU 1986
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Científic
    Ajuntament de Capellades. C/ Ramon Godó, 9. 08786 CAPELLADES
    Juan Garcia Targa

Es localitza al camí que porta del Pont del Bisbe a les fàbriques de Paper, prop d'una antiga teuleria, associat als marges laterals de les feixes de Can Bruguer.

Es documentà la presencia de teules romanes associades a una paret feta de toves. Amadeu Romaní esmenta un enterrament fet amb teules fet que li va fer catalogar l'indret com a estació romana.
    Visita de la Carta Arqueològica (1984) només s'apreciaren materials romans, però no les restes de l'esmentada tomba. Durant la revisió de la Carta Arqueològica (1991) no es referencia cap resta material.

També conoegut com: Costa de Cal Manel. Possible jaciment referenciat per Amadeu Romaní en una publicació de 1917 que va desaparèixer fruit dels treballs agrícoles en aquest indret. A l'IPAC 2009 es catalogat com a lloc d'enterrament, inhumació aïllat, amb una cronologia ampla dins de l'horitzó romà, entre 218 aC i 476 dC. A l'IPAC figura com a jaciment destruit

Possible jaciment referenciat per Amadeu Romaní en una publicació de 1917 que va desaparèixer fruit dels treballs agrícoles en aquest indret.A l'IPAC 2009 es catalogat com a Lloc d'enterrament, inhumació aïllat, amb una cronologia ampla dins de l'horitzó romà, entre 218 aC i 476 dC.

Durant l'any 2003 es van efectuar quatre excavacions preventives fruit de la construcció d'un col·lector d'aigues residuals: febrer-març; juny-juliol ; setembre i finals d'octubre i novembre. En tots els casos van ser dirigides per l'arqueòleg Manuel Vaquero Rodríguez (Font: Egypci. Departament de Cultura de la Generalitat)

ALMAGRO BOSCH, M; SERRA RAFOLS, J de C; COLOMINAS ROCA, J. 1945. Carta Arqueológica de España. Barcelona. Madrid.

INVENTARI DEL PATRIMONI ARQUEOLÒGIC DE CATALUNYA. Capellades (Anoia). 2009. Secció d'Inventari del Patrimoni Cultural Immoble. Generalitat de Catalunya.

ROMANÍ, Amadeu. 1921. "Paletnologia de l'Alt Penedès". Bibliografia /Penedès. Revista Comarcal Il·lustrada. Vilafranca del Pendès, Any III, núm.7.

ROMANÍ, Amadeu. 1917/271. "Paletnologia de l'Alt Penedès. Antigues construccions". Butlletí del Centre Excursionista de Catalunya/Vol. XXVII (agost).